Friday, March 19, 2010

Kisah hidup si Wawa..(tidak sempat di karang abis)

Bab 1
Di perpustakaan

"Bukan maksud Wawa nak menghampakan Ryzal.Cuma Wawa tak bersedia lagi.Wawa nak tumpukan kepada pelajaran dulu.Maafkan Wawa ya Ryzal".Kata Wawa kepada Ryzal."Tak pelah Wawa.Ryzal memang tak boleh nak memaksa Wawa lagi.Ryzal maafkan Wawa, kalau Wawa boleh teman kan Ryzal makan tengah hari nanti".Kata Ryzal."Baiklah Ryzal".Kata Wawa menganguk.Lalu mereka beredar untuk ke kafeteria.

Di tempat duduk selang dua meja dari tempat duduk Wawa dan Ryzal.

Intan,Wani,Nana dan Suria sedang mengintip Wawa dan Ryzal."Ah,cemburunya saya dengan Wawa.Kalaulah saya jadi Wawa pasti saya terima.Dah lah Si Ryzal itu comel macam Aril."Kata Wani yang memang pantang nampak lelaki kacak pasti dia mengigau."Hellu,jangan harap awak nak dekat dengan dia.Ryzal itu hanya suka gadis yang bertudung sahaja.Kalau awak nak dengan dia awak kenalah pakai tudung.Lagipun awak pun tahu yang kawan karib kita Si Wawa itu memang suka si Ryzal dari dulu lagi.Cuma dia cakap nak tunggu habis tahun ini sahaja.Takkan awak nak rampas si Ryzal dari Wawa kut?" Tanya Suria."Tak de lah.Saya gurau je.Anyway pakwe saya si Afif itu lagi handsome.."kata Wani.

Sementara itu di kafeteria.

Wawa dan Ryzal sedang menikmati makanan yang telah di pesan.Ryzal dan Wawa asyik becerita tentang keluarga mereka.Di suatu sudut yang lain di kafateria di situ,Zira,Chicken,Chika dan Nisa sedang memerhatikan mereka berdua.Zira adalah salah seorang peminat Ryzal.Ryzal adalah lelaki kacak yang diminati ramai gadias-gadis melayu.Tetapi malang untuk mereka kerana Ryzal hanya meminati gadis yang bertudung.Dan sekarang Ryzal sudah jatuh hati kepada Wawa.Wawa memang dari dahulu lagi meminati Ryzal.Zira walaupun bertudung dia tetap berhati hitam.Zira dulu sebenarnya sorang yang baik hati cuma dia terpengaruh dengan kawan-kawannya.Chika juga seorang peminat Ryzal.Dia sanggup berbuat apa sahaja untuk dapat kan Ryzal.Pernah dia menyerang Wawa
lalu mencakar-cakar Wawa.Ryzal pula terus menarik Chika dari terus mencakar Wawa.Kejadian itu berlaku kira-kira seminggu yang lalu.


Bab 2
"awak,jangan lah buat saya macam ini!Saya taknak saya taknak!!Saya taknak jogging dengan awak!Nanti orang nampak malu kita.awak tahu tak?"jerit Wawa."Alah awak.kita jogging je bukannya buat apa-apa yang salah."Kata Ryzal."Ye la ye la,tapi tak nak pegang -pegang tangan macam masa konsert big jam haritu!"."Yey terima kasih Wawa"Kata Ryzal."Kita nak jogging kat mana?"tanya Wawa."Ikut suka awaklah,sayang.."kata Ryzal dengan gatal sambil merenung ke arah Wawa. Wawa terus mencubit Ryzal."Ouch!sorry!! saya janji tak buat lagi"
"okey apa kata kita pergi jogging Taman melawati?"tanya Wawa."Okey sayang" kata Ryzal.Lantas sebuah cubitan hinggap ke atas bahu Ryzal.

Sementara itu,tidak jauh dari mereka.

"ish diorang ini.lebih-lebih lak!geram nya saya!!"kata Chika."Chika,apa kata kita buat gossip pasal diaorang?kita hantar surat layang kat pengetua!"kata Zira."Tapi sebelum itu tangkaplah gambar diaorang dulu!awak bawa telefon tak?saya punya saya tak bawa."Tanya Chika."Ish awak ni.Nasib baik saya bawa."

Di bilik pengetua.

"Sampul apa ini?"bisik hati pengetua.Dia membuka sampul surat tersebut tanpa ragu-ragu.Tertulis di situ...Wawa Binti Wafiq mesti digantung sekolah jika ingin nama kolej ini tidak dikotorkan...saya memberi peluang lagi tiga hari.Dengan ini saya juga memberi secara percuma tidak perlu bayar,gambar salinan Wawa dengan pakwenya Ryzal bermesra-mesraan di Taman Melawati..Bye.Bye.

Bab 3

Di dalam kelas.

Cikgu Elita sedang mengajar mata pelajaran geografi.Semasa Cikgu Elita sedang mengajar,Wawa begitu khusyuk mendengar.Sementara pula Ryzal yang duduk di sebelah Wawa sedang bermain dengan tangan Wawa yang lembut itu.Wawa menarik tangannya lalu berkata "awak jangan kacaulah, saya nak dengar ni apa cikgu nak cakap.Tiba-tiba terdengar satu pengumuman dibuat."Wawa binti Wafiq dan Ryzal,anda diminta ke bilik pengetua sekarang juga.di ulangi Wawa binti Wafiq dan Ryzal anda diminta ke bilik pengetua sekarang juga".semua orang memandang ke arah Wawa dan Ryzal sementara di sudut yang lain di dalam kelas,Chika dan Zira sedang terseyum sambil memerhatikan Wawa dan Ryzal.


Di dalam bilik pengetua

"Apa semua ini?" Tanya pengetua.Sampul surat yang dipegangnya dilemparkan kepada Wawa dan Ryzal."Saya tak tahu tuan."kata Wawa."Kejadian ini berlaku di luar sekolah.Haruskah pihak kolej masuk campur dalam urusan peribadi kami?. Bukan maksud saya nak biadab,cuma saya mengeluarkan pendapat saya."Kata Ryzal."Memang kami tidak patut masuk campur dalam urusan peribadi kamu berdua tapi.." "Takde tapi tapi!"potong Ryzal "Saya belum habis cakap lagi Ryzal!.Tapi,orang yang menghantar surat layang ini mengugut untuk menyebarkan gambar ini ke kolej-kolej lain.Dan penghantar surat layang ini ingin Wawa binti Wafiq di gantung kolej,jika tidak gambar ini akan tersebar.Dan saya akan mengambil tindakan ke atas kamu berdua dengan mengantung kamu berdua!"

Semasa digantung,

Semasa mereka berdua digantung,Ryzal dan Wawa tetap juga berdating."Semuanya salah awak!.Saya dah cakap kalau orang nampak kita akan malu!awak tak nak juga dengar nasihat saya kan!"kata Wawa.Tanpa Wawa sedar air matanya mengalir,"Wawa maafkan saya ek!.Saya janji tak buat lagi.Saya janji.Awak maafkan saya ek.Jangan la menangis...apakata saya belanja awak aiskrim?"tanya Ryzal."Belikan saya dua...boleh???"tanya Wawa."Boleh....Wawa nak perisa apa?"Tanya Ryzal."Emmm.....Wawa nak satu perisa coklat..satu perisa strawberi.."kata Wawa."Okey,Ryzal pergi dahulu..Wawa tunggu kat taman permainan tau..?"kata Ryzal."Okey...bye.."kata Wawa sambil melambai kearah Ryzal.

Bab 4
Ketika Wawa menhayunkan buaiannya,Chika dan Zira muncul."Eh mana Ryzal yang ade kat sebelah awak tadi?"Tanya Chika.Lalu dia dan Zira ketawa kecil."Dia sedang membeli aiskrim untuk saya"kata Wawa."kenapa awak tanya dan kenapa awak berdua tidak ke kolej?" Tanya Wawa."Kami diberi cuti.Tidak macam awak dan Ryzal digantung!"Kata Zira dengan nada mengejek."Hey!Zira dan Chika kalau awak berdua datang sebab nak bergaduh dan ade perasaan cemburu dengan dia,baik awak berdua pergi shopping ade jugak le faedahnya."Tiba-tiba Ryzal menyampuk."Ah lantak kami lah.Yang awak menyibuk ni asal?"tengking Zira."Memanglah saya kena menyibuk dia ni awek saya.Dahlah..daripada kita bergaduh kat sini tanpa faedah baik kita pergi bersiar-siar.Jom Wawa."Kata Ryzal.

Di KLCC

"Kenapa awak bawa saya pergi sini?"Tanya Wawa."Saya nak belanja awak makan selepas itu kita pergi shopping la."kata Ryzal."Tapi tadikan kita baru makan dua batang aiskrim?awak nak saya gemuk ke?"Tanya Wawa."Tidak lah sampai gemuk.Lagipun kita belum sarapan lagikan?"Kata Ryzal."Aah lah,hehehe patutlah rasa semacam je rupanya tak sarapan lagi.Jomlah."kata Ryzal dengan pantas."Okey,kita nak makan kat mana?"tanya Wawa."Apa kata kita makan kat Mcdonald?"tanya Ryzal."Boleh.Sebab saya dah lama mengidam Mcdonald.Tapi tak sempat."jawab Wawa."Ehhh...apa pasal tiba-tiba mengidam ni.Mengandung ke?"tanya Ryzal dengan muka yang serius."Mana ada saya mengandung...ada-ada sahaja awak ni."jawab Wawa dengan muka yang sedih."Ehhh...janganlah merajuk..nanti orang tengoklah.Lagipun tak cantik kalau awak merajuk."kata Ryzal dengan nada yang perlahan."Jom kita makan dah lapar ini.."kata Ryzal sambil mengusap

No comments:

Post a Comment